Wielokrotnie słyszymy „znajdź niszę i ją wypełnij, a zarobisz” lub „zarobił, bo miał świetny pomysł”. Jednak czy to prawda? Jak ważny jest pomysł w biznesie? Jaki ma on wpływ na odniesienie sukcesu? O tym wszystkim w naszym artykule.
O czym powinieneś wiedzieć zakładając biznes
Chcący rozpocząć własny biznes wielokrotnie szukają jakiegoś złotego pomysłu. Jakieś niszy dla przedsiębiorstwa, którego jeszcze nie ma na rynku. Skupiają się na tym tak mocno, że staje się to sensem ich przedsiębiorczości. Dochodzą do wysokiego poziomu abstrakcji w wymyślaniu produktów i usług, które wydają się im niezwykle atrakcyjne i takie, które na pewno podbijają świat i dzięki którym zarobią przysłowiowe miliony monet. Jednak w większości przypadków tak się nie dzieje a ludzie marzący o byciu w TOP10 najbogatszych ludzi na świecie lądują na kanapie przed telewizorem podłamani swoim niepowodzeniem. Dlaczego? Dlatego, że w swoich rozważaniach i biznesplanach źle odpowiedzieli na pytanie jak ważny jest pomysł w biznesie. Przecenili jego możliwości i nie wzięli również pod uwagę ludzkiej natury i nawyków człowieka.
Czym jest nawyk?
Każdy z nas przez lata wypracował sobie pewną ilość nawyków dnia codziennego. Zrobił to świadomie lub nieświadomie. Powtarzając pewne rzeczy tysiące razy któregoś dnia, zaczął robić je odruchowo, trochę nawet bezmyślnie nie zastanawiając się już dłużej nad ich sensem. I tak np. ktoś wypracował nawyk mycia rąk po wizycie w toalecie i nie zastanawia się za każdym razem, dlaczego to robi.
Inna osoba przywykła do tego, że ubieranie się rozpoczyna od lewej skarpetki, a jeszcze inna w każdy wtorek je banana. U wszystkich można znaleźć takie elementy, a ich zmiana jest trudna lub nawet niemożliwa. A to chce zazwyczaj zrobić przedsiębiorca, któremu wydaje się, że właśnie wykrył niszę na rynku. Jednak tak naprawdę chce zmienić długoletnie nawyki ludzi. I najlepiej w krótkim czasie, aby od razu zarabiać. To bardzo trudne, aby nie powiedzieć, że nierealne. Dlatego, też tak wiele pomysłów na biznes już na samym początku jest spalonych. Dlatego, że ludzie nie wiedzą jak ważny, jest pomysł w biznesie
Zobacz również:
Jak ważny jest pomysł w biznesie? Co decyduje o sukcesie?
Wiedząc już, że poszukiwanie wybitnych pomysłów na biznes, wypełnianie nisz i inne podobne działania są bardzo trudne, zadajemy sobie pytanie, na co zwrócić szczególną uwagę planując swój biznes? Odpowiedź możemy podzielić na dwie kwestie. Pierwszą z nich jest wybór branży, w której chcemy działać.
Jeżeli dla swojej działalności wybieramy mało popularną branżę, to na pewno musimy mieć sporo cierpliwości. Zarobić w niej będzie ciężko i przez jakiś czas możemy być królikami doświadczalnymi na błędach, których nauczy się wiele osób i w przyszłości będzie na nich zarabiać duże pieniądze. My jednak chcemy, aby nasz biznes odniósł sukces już teraz. Dlatego, też wybierzmy popularniejszą branżę, może nawet tą o wyjątkowo dużej konkurencji. Analizując poczynania innych przedsiębiorców, znajdziemy wiele doświadczeń, z których będziemy mogli czerpać informacje, wyciągać wnioski i nie popełniać tych samych błędów. Zyskamy, więc przewagę konkurencyjną. I to jeszcze bez dokładnej odpowiedzi jak ważny, jest pomysł w biznesie.
Drugim elementem, na który należy zwrócić uwagę to detale. To właśnie one odpowiadają za sukces w biznesie. To dzięki nim pokażesz swój biznes na rynku i zachęcisz ludzi do korzystania z Twojej usługi lub zakupu Twojego produktu. Jednocześnie nie będziesz całkowicie zmieniać wspomnianych wcześniej nawyków ludzkich, a jedynie dokładał do nich pewny element lub usprawniał je. Dlatego, też zadbaj, aby w Twoim biznesie zawsze była miła i profesjonalna obsługa, abyś pomagał swoim klientom, dbał o ich samopoczucie. Niech Twoja firma będzie miała dobry wizerunek i bardzo dobre opinie. Nie musi być sterylnie, ale powinno być czysto. Nie ukrywaj nic. Pokaż, jak i gdzie pracujesz w ładzie i harmonii. Niech klienci staną się częścią Twojej firmy, a nie osobami z zewnątrz, które wchodzą i wychodzą. To właśnie zdecyduje o Twoim sukcesie. I dowiesz się jak ważny, jest pomysł w biznesie.
Wyjdź poza standardy dowiedz się jak ważny jest pomysł w biznesie
Obecny dziś świat konsumpcjonizmu pełen jest tych samych bądź podobnych usług i produktów, z których korzystają klienci. Robią to automatycznie i rzadko rozmawiają o nich. Trzeba, więc pobudzić te rozmowy poprzez detale, które dadzą im pozytywne skojarzenia. Miłe chwile, którymi podzielą się ze znajomymi, rodziną, a także innymi osobami.