Powiedzenie jak Cię widzą tak Cię, piszą dziś zyskuje jeszcze bardziej na znaczeniu. Zaś związana z nim komunikacja niewerbalna w biznesie jest jeszcze ważniejsza niż do tej pory. Wynika to z tempa życia człowieka, który chce szybko dostawać informacje, przetwarzać je jak najmniejszym sumptem i interpretować w dowolny sposób. Dlatego, też znacznie cenniejszy jest dla niego jeden gest niż tysiąc lub nawet miliony słów. Taka sytuacja ma miejsce nie tylko w życiu prywatnym, ale może przede wszystkim w biznesie. Gdzie komunikacja niewerbalna ma ogromne znaczenia.
Zobacz również:
Twoja firma pracuje
Jak wygląda dobra komunikacja niewerbalna w biznesie? Nie wstydź się swojej pracy! To najgorsze, co mógłbyś zrobić. Wręcz przeciwnie. Powinieneś się tym pochwalić. Jednym słowem swoim biurem, lokalizacją firmy musisz informować swoich klientów o toczących się tam projektach. Oczywiście nie możesz mieć bałaganu w biurze lub przekazywać tajnych informacji, aczkolwiek visual board, road mapy na ścianach czy też jakieś specjalne grafiki są mocno pożądane. Bo jak pokazują badania to również ważny elementy komunikacji niewerbalnej w biznesie. Albowiem z wywiadów wiemy, że klient, wchodząc do pustego pomieszczenia, które jest sterylne i super czyste nie uzyskuje przekonania, że wybrana przez niego firma jest profesjonalna i posiada odpowiednie doświadczenie. Zaczyna się, więc bać, o jakość towarów lub zleconych prac. Zaś odpowiednia ilość materiałów wiszących na ścianach, tablicach itp. będzie swego rodzaju portfolio danej firmy i przekona klienta do dobrej, jakości. Tak działa komunikacja niewerbalna.
Komunikacja niewerbalna w biznesie poprzez ludzi firmy
Wykorzystanie możliwości, jakie daje komunikacja niewerbalna w biznesie to również a może przede wszystkim zachowanie i wizerunek ludzi firmy. Zarówno pracowników jak i szefa. Bo wszyscy świadczą o firmie i są w stanie zaprezentować jej, jakość. Zarówno w kontaktach face to face z klientem jak i w momencie, kiedy realizowana jest praca zdalna. Albowiem żaden z tych elementów nie zwalnia ludzi firmy z dobrego wizerunku, odpowiedniej postawy podczas rozmowy czy też konkretnych gestów. Wszystko po to, aby odbiór rozmówcy był jak najlepszy. Aczkolwiek to jednak nie wszystko.
W XXI wieku komunikacja niewerbalna w biznesie przybrała, bowiem nieco inne oblicze. Dziś nie wystarczy już tylko schludny i ładny wygląd. Konieczne jest również odpowiednie dostosowanie tych elementów do rozmówcy, interesariusza. Dokładniej rzecz biorąc inaczej, ubierzemy się do prezesa dużej korporacji a inaczej do właściciela małej firmy. Oba ubiory będą schludne i czyste, aczkolwiek będą się różnić. Innym samochodem pojedziemy do klienta indywidualnego a jeszcze innym do właściciela firmy. Języka po prostu użyjemy to tradycyjnego zainteresowanego natomiast technicznego dla współpracującego z nami specjalisty. Przykładów można mnożyć więcej, aczkolwiek cała sytuacja rozgrywa się o szczegóły. Im bardziej o nie zadbamy tym komunikacja niewerbalna w biznesie, będzie na wyższym poziomie.