Rozpocząć biznes w internecie można od zaraz jednak zarabiać na nim już nie. Trzeba pracować i inwestować. Wykorzystać finansowanie biznesu poprzez crowdfunding. Bo dzięki takiemu działaniu zbierzemy odpowiedni budżet oraz pokażemy się światu.
Czym jest crowdfunding?
Najprościej mówiąc crowdfunding to finansowanie społeczne. Możliwość zrzutki na określony blog, utwór muzyczny lub inny projekt. Proces niezwykle podobny do zbiórek charytatywnych, z tym że celem nie jest pomoc ludziom w ciężkich chwilach, lecz rozwój. Dlatego, też na portalach crowdfundingowym znajdziemy przede wszystkim prośby o dofinansowanie na utrzymanie strony internetowej, kanału YouTube lub inne podobne niż błaganie o pomoc w leczeniu chorych dzieci. Dlaczego taka konstrukcja? Dlatego, że biznes w internecie podobnie jak każde inne przedsięwzięcie wymaga finansowania. Nie rzadko dość dużego, jeżeli projekt rzeczywiście jest ambitny. Zaś nie każdego stać, aby wyłożyć środki z własnej kieszeni. Stąd pomysł na pokazanie swojej inicjatywy patronom na serwisie crowdfundingowym. Ci zaś, gdy pomysł im się spodoba i zobaczą, w nim potencjał będą mogli go dofinansować dowolną kwotą. Tak działa finansowanie biznesu.
Zobacz także:
Finansowanie biznesu poprzez Crowdfunding
Wiele światowych firm rozpoczynało swoją przygodę w garażach, piwnicach lub innych podobnych miejscach. Lokalizacjach, które być może nie były super komfortowe, ale pozwalały na zmniejszenie kosztów prowadzenia biznesu. Dziś nie jest inaczej. Wiele ciekawych projektów rozpoczyna się w domowym zaciszu lub szkole i pochłania wiele energii. Skomasowanych sił, które wystarczają do pewnego momentu. Do chwili, gdy konieczne są inwestycje usprawniające prace, pchające projekt do przodu lub nadające mu zupełnie innego tempa. Nie wszystkich na nie stać, a jednocześnie nie każdy ma dostęp do inwestorów lub biznesmenów, którzy mogliby wesprzeć takie działania. Dlatego, też warto w takiej sytuacji zrealizować finansowanie biznesu poprzez Crowdfunding. Takie działanie jest nie tylko pokazaniem światu swojego pomysłu i zdobywaniem środków pieniężnych na jego rozwój, ale również działaniem reklamowym, marketingowym. Dzięki serwisom patronackim nasz pomysł zweryfikuje od razu kilka tysięcy osób.
Jak korzystać z Crowdfundingu?
Zanim rozpoczniesz poszukiwania inwestorów w crowdfundingu, musisz mieć odpowiedni plan działania. Patroni, internauci w zamian za wsparcie oczekują czegoś w zamian. Chcą widzieć efekty Twojej pracy, rozwój Twojego projektu, a także ciekawe rozwiązania techniczne. Dlatego, też, zanim przystąpisz do założenia konta w wybranym przez siebie serwisie stwórz swój własny backlog, wyznacz kamienie milowe i cele a dopiero potem poproś o pieniądze na finansowanie biznesu.
Na portalach patronackich można zobaczyć dwa scenariusze działania. Pierwszy polegający na prośbie o wsparcie już działającego projektu oraz drugi, który jest prośbą o środki na realizację kiełkującej w głowie idei. Ten pierwszy jest zdecydowanie bardziej popularny. Wpisuje on się, bowiem w luźne ramy ludzkiego myślenia:
- zrobiłem projekt
- rozwijałem go na tyle ile mogłem
- doszedłem do ściany i potrzebuję Waszej pomocy
W tym schemacie patron, który nosi się z zamiarem wpłaty, widzi ilość włożonej pracy, pomysł na rozwój oraz przyszłe cele. Widzi chęć kontynuowania pracy, przez co jest skłonny wpłacić dowolne środki finansowe. Zaś w drugim scenariuszu widzi dopiero pomysł. Jeżeli nie wpisuje się on w ramy myślowe patrona lub wydaje się mało atrakcyjny, to wówczas prawdopodobieństwo wpłaty jest mniejsze.
Jak pokazują powyższe przykłady finansowanie biznesu poprzez crowdfunding, jest jak najbardziej możliwe. Nie zastąpi jednak tradycyjnej pracy, jaką należy wykonać, aby stale rozwijać swój projekt. Dla wielu autorów i kreatywnych osób będzie milowym krokiem do przodu. Dzięki zdobytym funduszom podniosą oni, jakość swoich usług lub nawet zbudują nowe. Dlatego, też, jeżeli mamy ciekawy pomysł na biznes to zupełnie, nie powinniśmy się bać, prosić o finansowanie biznesu poprzez crowdfunding.