sobota, 2 listopadaFinanse mają znaczenie

Zwrot na kartę kredytową. O czym pamiętać

Przeczytasz w: 2 minuty
5
(1)

Kupiony produkt nie spełnił Twoich oczekiwań? Masz problem z porozumieniem z dostawcą? Możesz poprosić o zwrot na kartę kredytową. Może go dokonać sprzedawca, Twój bank – wystawca karty jak i organizacja płatnicza. Podmiot, do którego się zwrócisz, zależy od Twojego problemu oraz zaawansowania sprawy.

Zwrot realizowany przez sprzedawcę

Najprostszym sposobem odzyskania pieniędzy za nieudaną transakcję na karcie kredytowej jest kontakt ze sprzedawcą i dokonanie operacji zwrotu przy jego pomocy. Wówczas to zwrot na kartę kredytową jest realizowany jako transakcja polubowna – zwrot towaru i nie wymaga dodatkowych działań reklamacyjnych. Ważne jedynie, aby został wykonany z odwołaniem do pierwotnej transakcji zakupu. Takie działanie umożliwi bowiem automatyczny zwrot ewentualnych opłat, prowizji i odsetek, które bank zdążył naliczyć za dokonanie transakcji.

Zobacz również:

Zwrot na kartę kredytową realizowany za pośrednictwem banku

W przypadku braku porozumienia ze sprzedawcą w zakresie zwrotu towaru a co za tym idzie również i pieniędzy możemy skorzystać z pomocy naszego banku. Pomoże on odzyskać środki z nieudanej transakcji i będzie pośredniczył w sporze pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Jak poprosić o mediację gdy sprzedawca nie chce wykonać zwrot na kartę kredytową? Należy złożyć reklamację w swoim banku. Tym, z którego karety dokonaliśmy płatności. Złożenie odpowiedniej skargi, zażalenia uruchomi odpowiednie procedury bankowe, dzięki którym bank pomoże odzyskać należne nam środki. Stanie się to zazwyczaj w ciągu kilkudziesięciu dni. Jednak na pewno warto skorzystać z tej drogi.

Pomoże również organizacja płatnicza

Wszystkie organizacje płatnicze na świecie a przede wszystkim te najprężniej działające w Polsce, a zatem Visa i Mastercard posiadają swoje procedury pozwalające na zwrot na kartę kredytową. Podobnie jak banki rozpoczynają je na podstawie zgłoszenia pozyskanego od klienta i robią wszystko, aby zrealizować tzw. chargeback. Na jego podstawie klient uzyska środki powierzone na zakup, a sprzedawca nie będzie miał żadnej wątpliwości, że taki zwrot należy dokonać. Zazwyczaj bowiem działania organizacji płatniczych są bardzo przekonujące.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Oceń tekst jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *